Zeleninový bulgur


Jenom aby bylo jasno a nedošlo ke zbytečným nedorozuměním: ještě nedávno jsme netušila, co to ten slavný bulgur je, ani co všechno by se z něj dalo připravit. Jako obvykle jsem hledala trochu inspirace na Internetu (když už jsem si ho koupila, mohla bych ochutnat) a nakonec jsem si stejně recept dotvořila podle svého. Neříkám, že je to čistě můj výtvor, třeba někde podobný recept existuje a kdybyste se hodně snažili, jsem si jistá, že odhalíte i okoukané recepty. Ale to teď není podstatné…


POTŘEBUJEME: 340g suchého bulguru se sušenými rajčaty a olivami, vodu, sůl, 1 střední cibuli, 1 hodně zralé menší rajče, 2 menší stroužky česneku, pepř, špetku oregana, 3 lžíce oleje, 1 lžíci octa

POSTUP: Bulgur uvaříme v mírně osolené vodě podle návodu na obalu. Než změkne, připravíme si „zálivku“. Ve vhodné nádobě smícháme olej s octem, přidáme najemno nasekaný česnek a cibuli nakrájenou na kostičky, oregano a pepř. Rajče rozsekáme na malé kousky a vmícháme i se šťávou. Vše pečlivě promícháme a v hrnci smícháme s horkým bulgurem.

SERVÍROVÁNÍ: Teplé i studené, jako hlavní chod.

Komentáře

Oblíbené příspěvky