Domácí okurkový sirup


Když už jsem se rozhodla, že si budu doma vyrábět vlastní bubble tea z domácích surovin, usmyslela jsem si, že do něj taky použiju sirupy vlastní výroby. Zatím mám jenom zbytek meruňkového, který jsem si připravila loni v létě a teď jsem se pustila do okurkového. Opravdu, sladký sirup ze salátové okurky, čtete správně.


POTŘEBUJEME: ½ salátové okurky, 1 velký citron, 0,5 litru horké převařené vody, 600 g cukru

POSTUP: Okurku oloupeme a nakrájíme na malé kousky. Citron nakrájíme na tenké plátky, odřízneme z nich kůru a vyndáme jadýrka. Vše společně smícháme ve vhodné nádobě a vařečkou rozmačkáme. Zalijeme horkou, převařenou vodou, přikryjeme a necháme 24 hodin stát při pokojové teplotě.
Druhý den směs přecedíme a v sítku ze zeleniny vymačkáme vodu. Do získané šťávy přidáme cukr a pečlivě mícháme, dokud se úplně nerozpustí. Plníme do vypařených sklenic, které skladujeme v chladu a temnu.

SERVÍROVÁNÍ: Jako sirup do vody nebo do čaje, nebo jako ozdoba pohárů a zákusků.

TIP: Sirup neobsahuje takové množství kyseliny citronové, jako se uvádí v původním receptu, připravujeme ho proto vždy jenom tolik, kolik spotřebujeme do dvou týdnů.

Komentáře

Oblíbené příspěvky