Postřehy ze světa YouTube

_DSC4554 (2)Jako mnoho dalších jsem propadla kouzlu youtuberů. Skoro každý den se dívám na videa tĕch nejlepších a už jsem si dokonce založila i kanál. Vždyť to nemůže být nic tĕžkého – stát před kamerou a nĕco říkat, to dokážu taky.






Že to tak snadno nepůjde, jsem pochopila, když jsem se pokoušela natočit intro. Představovala jsem si to úplnĕ jinak, než jako tu rozklepanou příšernost, co se mi ani nepovedla sestříhat, takže poučení první: nutnĕ potřebuju stativ!


Ještĕ ten den jsem vyrazila do obchodů. Začala jsem ve vietnamské tržnici, kde jsem tuhle pomůcku před časem vidĕla. Bez úspĕchu, stativ nebyl, zato jsem mohla získat selfietyč. Tu jsem pro zmĕnu zase nechtĕla já. Pak jsem to zkoušela v elektře. Vejdu do obchodu, přistoupím k pultíku a položím otázku:  "Vedete stativy?"


Prodavačka se tvářila, jako bych vyžadovala nĕjakou sprosťárnu. "Ne!" zařvala. Divím se, že na mĕ nepřivolala ochranku.


Náležitĕ poučena jsem vyrazila do další prodejny eletra. Při vstupu jsem nasadila omluvný výraz a u první prodavačky zjišťovala, jestli mají kýžený výrobek.


Na skladĕ nebyl, ale mohla by mi ho objednat, kdybych mĕla zájem. Ještĕ aby ne! Dohodly jsme se na cenové relaci a bĕhem prohlížení možností jsem nĕkolikrát zdůraznila, že o selfietyč v žádném případĕ nestojím.


Druhý den jsem stativ slavnostnĕ umístila do pokojíčku. Ani nebyl nijak drahý; byla jsem odhodlaná investovat víc než tři stovky. Jako bonus jsem chytila pĕkné počasí a stihla natočit DIY.


Jenom to prohnat editorem a 100 000 odbĕratelů na sebe nenechá dlouho čekat. Jenomže v počítači žádný takový prográmek nebyl. Vždycky jsem editovala texty, tak co by tam dĕlal?!


Stáhla jsem si klasický Movie Maker. Kdysi jsem si s ním hrála a jako jediný z objevených mluvil česky. Video jsem sestříhala, přidala titulky, hudbu... dokonalost sama, myslela jsem si a chtĕla film uložit.


A prý, že to nejde, že error file. Aha?!


Z online diskuzí jsem pochopila, že prográmek nezvládá formát AVI. Zase jsem brouzdala po Internetu a hledala nĕjaký convertor. Možná bych i byla úspĕšná, kdybych mĕla rychlejší připojení...


Podle testu totiž nemám ani polovinu toho, co bych mĕla mít.



 


 

Komentáře

Oblíbené příspěvky