Film: Fantastická zvířata a kde je najít

K předloňské filmové novince od J. K: Rowlingové jsem se dostala začátkem letošního roku. Četla jsem příručku Fantastická zvířata a kde je najít, kterou napsal fiktivní hrdina Newt Scamander. Ještě jsem neměla možnost přečíst Zvířata v podobě scénáře, ale pokusím se je co nejdřív sehnat.

Od začátku jsem ke snímku přistupovala hodně kriticky. Copak se ze světa čar a kouzel dá vytěžit víc, než bylo v sérii o Harry Potterovi? Klidně to napíšu už teď: dá, i když to nebylo úplně přesně to, co jsem od filmu čekala. Bylo by pěkně naivní domnívat se, že Fantastická zvířata vznikla jako pokračování slavné čarodějnické ságy. Taková představa je naprosto zcestná a co víc, odehrává se několik desítek let před narozením Harryho. Odhaduju to na nějaká třicátá léta minulého století, přestože jsem pro to nenašla žádný přímý důkaz.
Společně s hlavním hrdinou, Newtem Scamanderem, se dostáváme do NY. Zdejší Ministerstvo kouzel má plné ruce práce, město terorizuje tajemný tvor a do toho všeho přichází britský kouzelník s kufříkem plným kouzelných tvorů. Udržet takovou zoo pod kontrolou není nic lehkého, a když Newtovi uteče hrabák, je zatčen bystrozorkou mimo službu. O krk jde všem zúčastněným a jakmile se do magických záležitostí připlete nečar, Ministerstvo si nebere servítky. Je potřeba jednat dřív, než mezi nečary a mágy dojde k válce.
Děj není nejhorší. Autoři přesně vyvážili hranici akčního filmu a těžké romantiky, což ještě příjemně podtrhují rychlé střihy a speciální efekty, které udrží divákovu pozornost.
Snad nejvíc mě potěšila nepatrná drobnost v závěru: celou dobu jsem předpokládala, že film skončí nějakou romantickou scénou mezi Scamanderem, zainteresovaným nečarem, bystrozorkou a její sestrou. Věřila jsem tomu prakticky do poslední minuty a zatím… zdání může klamat.

Většinu filmových nezbytností jsem hodnotila kladně, co mě však zklamalo, byl výběr představitele hlavní role. Newta Scamadera jsem si představovala jako vědce Darwinova typu. Postaršího pána s plnovousem. A zatím to byl zelenáč, který sotva vyšel z Bradavic. To ale nakonec nemění nic na tom, že si získal moje sympatie. Možná by nebylo od věci, kdyby vznikla další kouzelnická série právě se Scamanderem jako ústřední postavou.

Komentáře

Oblíbené příspěvky