It Girl


Přišel mi nový katalog Knižního klubu a kromě knih, které mi do oka padly už před časem, jsem si objednala novinku, nesoucí název It Girl. Prostě kniha pro holky o tom, jak být holkami. Manuál o šminkách, s tipy jak žít blíž přírodě a používat BIO produkty. Ach jo, takových knih jsem četla dvanáct do tuctu a žádná mě nepřesvědčila, abych nějak změnila svůj styl. Já jsem já a tak to taky bude. I když… co když zrovna tahle obsahuje něco, co jsem ještě jinde nenašla?


Rozhodně musím ocenit, že kniha není klasicky rozdělená do kapitol o líčení, módě, stravování… Spíš připomíná diář nebo zápisník a na každý měsíc se najde kapitola, obsahující od všeho trochu. Některé části jsou pravidelné (recepty), jiné se střídají a zvolna obměňují. V letních měsících se častěji objevují DIY tipy (i když jich není tolik, kolik jsem si podle anotace představovala), na jaře naopak tipy na pěstování bylinek nejen na balkoně, které se dají použít v nejednom z uvedených receptů.
Právě s recepty jsem měla největší problém. Je fakt, že spousta z nich vypadá jednoduše a chutně, jsou čistě ovocno-zeleninové, takže jsem jako vegetariánka štěstím bez sebe, ale místy mi přišly naprosto nesmyslné. Jednou nebylo uvedeno množství základní ingredience, jindy jsem nemohla pochopit, co mám udělat, abych opravdu vyrobila to, co chci. Jasně, že při vaření bych to asi viděla a odhadla líp, jenomže než se do nějakého receptu pustím, chci mít jistotu, že ho se svými kuchařskými dovednostmi zvládnu…
Chápu, že teď to vypadá, jako bych na knihu jenom nadávala, ale tak to vůbec není. Některé části jsem si dokonale vychutnávala, další mě zas až tolik nebraly, na tom přece není nic zvláštního, každému se prostě líbí něco trochu jiného. Faktem zůstává, že bych ocenila, kdyby anotace byla aspoň trošku reálnější (o zakládání blogu v knize nepadlo ani slovo), na druhou stranu mi to bohatě nahradily knižní a filmové tipy – o většině jsem neměla ani tušení, že existují.
V každém případě by bylo zdravější, kdybych ke knize nepřistupovala s přehnaným očekáváním. Pak by mě možná dokonce i mile překvapila…

Komentáře

Oblíbené příspěvky